دسترسی سریع

اخبار استان کهگیلویه و بویراحمد بيشتر

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

صدور و تمدید ۶۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد در ۹ ماهه اول سال جاری

بهمن رحمتی، مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور و تمدید ۶۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد؛ رحمتی افزود: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، طی ۹ ماهه گذشته؛ ۶۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، شیمیایی و انگ فلزات گرانبها صادر و تمدید شد که از این تعداد، 29 پروانه صدور و 32 مورد آن تمدید می باشد.
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد شرایط دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اظهار داشت: ابتدا باید ثبت درخواست صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فراورده مشمول استاندارد اجباری در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد (سینا) توسط متقاضی انجام شود، سپس شرایط لازم برای احراز مجوز تولید آزمایشی شامل: وجود خط تولید مجهز، احداث و تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفیت و معرفی مدیر کنترل کیفیت واجد شرایط، به واحد داده می‌شود.
وی تاکید کرد: در صورت تایید نتیجه‌ آزمون یک نمونه‌ گرفته شده در زمان تولید آزمایشی، پرونده‌ی واحد جهت صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در کمیته علایم اداره کل استاندارد مطرح و در صورت تایید، پروانه کاربرد علامت استاندارد با اعتبار سه ساله صادر می‌شود.
رحمتی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند تا با دریافت سریع پاسخ، از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.