social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

سه‌شنبه1401/8/3

10:44:5

50

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد:

دستگاه قضا به دنبال احقاق حقوق مردم در دریافت کالا و خدمات با کیفیت است

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد؛ پیرو برگزاری جلسات و تصمیمات کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و در راستای حمایت قضایی و موضوع استانداردسازی واحدهای تولیدی، سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان و بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد به همراه جمعی از کارکنان این اداره کل از دو واحد تولیدی فراورده های گوشتی استان به صورت سر زده بازدید کردند.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید در جریان نحوه تولید و کنترل کیفیت این واحدها قرار گرفت و در این رابطه توصیه ها و دستورات لازم را صادر کرد.
وی افزود: از نزدیک در جریان مشکلات و نیازمندی های واحد‌های تولیدی قرار گرفته تا موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد بررسی و برطرف شود.
دادستان مرکز استان با بیان اینکه قانونمنداری در تولید و ارائه خدمات امری ضروری است، افزود: عدم توجه به موضوع استاندارد خطرات زیادی برای افراد جامعه به وجود می‌آورد. 
ملک حسینی ضمن تاکید بر ضرورت ادامه نظارت های فنی اداره کل استاندارد بر واحدهای تولیدی اضافه کرد: زمانی که موضوع کیفیت مطرح می‌شود، مخاطب آن فقط مصرف‌کننده نیست بلکه در گام نخست تولیدکنندگان به همراه دستگاه‌های ناظر، متولی رسیدگی به موضوع کیفیت در سطح جامعه هستند.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام اینکه فروش مواد غذایی غیر استاندارد در سطح بازار قابل گذشت نیست، گفت: دستگاه قضا مدافع حقوق عامه و به دنبال احقاق حقوق مردم در دریافت کالا و خدمات با کیفیت است.
وی ضمن حمایت از عملکرد اداره کل استاندارد استان در راستای دفاع از حقوق عامه مردم، افزود: نظارت ها و بازرسی های مستمر، مداوم و سرزده از واحدهای تولیدی مواد غذایی توسط کارشناسان اداره کل استاندارد، باعث ایجاد اعتماد مردم به نشان استاندارد می شود.