social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اطلاعیه و فراخوان

بيشتر

سه‌شنبه1401/11/11

09:25:4

40

اطلاعیه

● قابل توجه مالکان ساختمان در خصوص ایمنی و بازرسی آسانسور

◇ طبق استاندارد ملی تأییدیه ایمنی آسانسورهای برقی و هیدرولیکی و به منظور عدم انعقاد قرارداد تامین آسانسور با شرکت‌های فاقد مجوزهای قانونی و پرداخت وجوه مازاد توسط کارفرمایان، به اطلاع همه مالکان و کارفرمایان می‌رساند، فرایند بازرسی فنی آسانسورهای برقی و هیدرولیکی تنها از طریق ثبت درخواست در سامانه ملی مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی lift.inso.gov.ir در سطح استان انجام می‌شود. در این راستا لازم است مالکان ساختمان پیش از انعقاد قرارداد تامین آسانسور، از دارا بودن مجوز رسمی و قانونی فعالیت شرکت‌های نصاب آسانسور اطمینان حاصل نمایند.

◇ هزینه‌های بازرسی فنی آسانسور (قابل پرداخت به شرکت‌ بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران)، طبق تعرفه‌های مندرج در سامانه lift.inso.gov.ir است و از پذیرش تعهد پرداخت هرگونه مبلغ اضافی خارج از تعرفه های مزبور خودداری شود.

 
☆ تعهدات شرکت نصاب:

* شرکت نصاب متعهد است، کلیه مراحل طراحی و نصب آسانسور را بر اساس استانداردهای ملی به شماره‌ 6303 و مقررات ملی ساختمان به انجام رسانده و از قطعات با کیفیت با کد رهگیری ده رقمی برای قطعات مشمول استاندارد اجباری استفاده نماید.

* شرکت نصاب حق دریافت هیچ گونه هزینه اضافه بر قرارداد با مالکان را نخواهد داشت. نظر به اینکه آسانسور مشمول مقررات استاندارد اجباری است، شرکت نصاب حق ندارد هزینه جداگانه‌ ای بابت استانداردسازی آسانسور دریافت نماید.

* شرکت نصاب متعهد است، خدمات سرویس و نگهداری (مطابق با تعرفه سندیکای آسانسور) را حداقل به مدت یکسال از تاریخ صدور گواهی بازرسی ایمنی آسانسور، تضمین نماید.

* هزینه تشکیل صدور گواهی ایمنی آسانسور و بازرسی اول و دوم بر اساس تعرفه سازمان ملی استاندارد ایران بر عهده مالک است. در صورتی که نواقص فنی اسانسور در بازرسی دوم به بعد برطرف نشده باشد، شرکت نصاب متعهد است نسبت به پرداخت هزینه های بازرسی سوم و پس از آن تا زمان دریافت گواهی اقدام کند. در صورتی که نواقصات فنی آسانسور برطرف و نواقصات ساختمانی وجود داشته باشد، هزینه های بازرسی بر عهده مالک ساختمان است.

◇ همواره توجه داشته باشید؛ پرداخت خسارت احتمالی از سوی شرکت های بیمه، زمانی صورت می گیرد که آسانسور دارای قرارداد سرویس و نگهداری و گواهی نامه بازرسی استاندارد دارای اعتبار باشد.

《روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد》