social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1403/1/18

13:28:4

47

آزمون کمیت 30 هزار محصول پیش بسته بندی در سال 1402

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد، سرپرست اداره کل استاندارد استان بیان کرد: در راستای اجرای وظایف قانونی این اداره کل پیرامون آزمون کمیت (جرمی و حجمی) محصولات و فرآورده‌های بسته‌بندی شده موجود در مراکز تولید و عرضه، در سال گذشته تعداد 30 هزار محصول در استان مورد بررسی و پایش کمی قرار گرفت.
سید مسلم حسینیان افزود: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته بندی شده مبتنی بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان «کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها» همچنین استاندارد ملی شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان «الزامات برچسب‌گذاری پیش بسته‌بندی‌ها» است.
وی اظهار داشت: این اقدام توسط کارشناسان اداره کل، با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق، انجام می‌شود که بر این اساس 30 هزار آزمون کمی بر روی نمونه‌های یاد شده انجام گرفت.
این مسئول ادامه داد: در صورت وجود مغایرت وزنی یا حجمی محصولات بسته بندی شده با کمیت درج شده بر روی بسته بندی محصول، برخورد قانونی لازم و ارجاع پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط انجام می شود.
سرپرست اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اجرای پایش مستمر کمیت کالاهای مورد استفاده عموم، در راستای احقاق حقوق شهروندان، جلوگیری از کم فروشی و حذف رواداری (تساهل) در برچسب گذاری بر روی محصولات تولیدی صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: در همین راستا، وزن یا حجم محصولات باید به صورت خالص و بدون رواداری برروی محصولات بسته بندی شده درج شود.
سرپرست اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان تاکید کرد: شهروندان برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول، به هنگام خرید، حتماً کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.